Ministerie van Binnenlandse Zaken kiest opnieuw voor COSMO Time Systems voor tijdregistratie en toegangscontrole van de ambtenaren

Vernieuwde technologie verzekert betere communicatie tussen diensten, decentralisatie en meer autonomie voor de werknemers door webtechnologie

Brussel, 20 december 2007 – Het Ministerie van Binnenlandse Zaken heeft voor de vernieuwing van zijn tijdregistratie- en toegangscontrole-toepassingen opnieuw gekozen voor COSMO Time & Security Systems, specialist in en ontwikkelaar van projecten met hoge complexiteit van samengestelde oplossingen. De vernieuwing bevordert het gedecentraliseerd beheer, biedt meer autonomie en een beter overzicht aan de ambtenaren.

Het Ministerie van Binnenlandse Zaken werkt reeds 15 jaar met COSMO Time & Security Systems samen, voor het beheer van een tijdregistratiesysteem dat de boni/mali van de prestaties in realtime communiceert. De aankomst- en het vertrektijden van de ambtenaren worden verzameld door prikklokken die in verbinding staan met een snelle en centraal gebaseerde OS Unix server. Telkens een werknemer zich aanmeldt bij een prikklok wordt de aldus vergaarde informatie op één tiende van een seconde doorgestuurd en verwerkt. Deze informatie is het resultaat van ingewikkelde berekeningen en ingegeven door de statuten en prikklok reglementering van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Uitbreiding van de mogelijkheden

Paul De Bruyne, algemeen directeur van COSMO Time Systems zegt over het project: “In de loop van de maand december heeft het Ministerie besloten over te schakelen naar de nieuwste versie van het product, die verscheidene bijkomende mogelijkheden ter beschikking stelt. De prikklokken worden vernieuwd en zullen eveneens de badges kunnen lezen, die lezing van op afstand toelaten, en die momenteel reeds worden gebruikt voor toegangscontrole. In de maand januari wordt eveneens een nieuwe manier voor het beheer van afwezigheidaanvragen in werking gesteld, met een rechtstreekse verbinding met de departementsverantwoordelijken. Deze laatste kunnen dan onmiddellijk en direct reageren via het prikkloksysteem.”

Verhoogde autonomie via Intranet

Al deze activiteiten vinden plaats via het intranet van het Ministerie van Binnenlandse Zaken met een volledig vernieuwde interface. Dit systeem voorziet voor de ambtenaren ook al van andere mogelijkheden zoals een verbeterd zicht op hun eigen prestaties, hun afwezigheidkalender, het saldo van de verschillende prestatiemeters, wettelijke vakantiedagen, recuperatiedagen, etc. Door de verhoogde autonomie van de werknemers en verspreiding van de verantwoordelijkheden naar de departementshoofden, kunnen de systeembeheerders meer tijd besteden aan het basisonderhoud – zoals de eventuele aanpassing aan nieuwe reglementeringen.

Filip Pynckels, ICT Manager bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken, is tevreden over de samenwerking. “Wij werken sinds 1992 met de oplossingen van COSMO Time Systems. Het bedrijf heeft altijd zeer goede service geleverd, en indien er zich probleempjes voordeden, waren ze altijd zeer snel ter plaatse om het euvel te verhelpen”, zegt Pynckels.

Webtechnologie is een must

“De server op dewelke het systeem draait, is ondertussen verouderd, het aantal beschikbare kaarten is niet meer afdoende, etc. Dit zijn allemaal aanduidingen dat we dringend aan vernieuwing toe waren", voegt Pynckels toe. "Deze upgrade omvat onder meer de implementatie van nieuwe badgelezers, een nieuwe server en nieuwe software. Hierbij is het van belang dat de nieuwe software ook via webtechnologie werkt, waardoor het beheer op een gedecentraliseerde manier kan gebeuren bij de verschillende secretariaten. Gezien onze tevredenheid en de goede samenwerking hebben wij besloten om met COSMO Time Systems verder te werken."

Naar de nieuwslijst

contactinformatie

Cosmo

Belgium

T: +322 669 0202
F: +322 706 4740
E: info@cosmotime.be

Divisie Lilas Group sarl
BTW LU 25449746

Ons hierover contacteren:

Graag meer over:

contact

(Velden met een * zijn verplicht)
privacy beleid »